درمان قطعی واریس پا با جدیدترین روش سال ۱۴۰۲

ParsDLE
0
  • 2

در این مقاله قصد داریم با ارائه راهکارهای بسیار ساده در خصوص درمان قطعی واریس به شما در رفع آن کمک کنیم. واریس زمانی اتفاق می افتد که دریچه های کوچک در سیاهرگ ها ضعیف شوند. این دریچه‌ها معمولاً از بازگشت جریان خون در سیاهرگ‌ها جلوگیری می‌کنند و در صورت آسیب، خون در سیاهرگ‌ها تجمع می‌یابد. این حالت باعث پیچ خوردگی و تورم سیاهرگ‌هایی می شود که قابل مشاهده هستند.


مهم ترین علائم واریس

رگ های واریسی به دلیل ظاهر آبی تیره یا بنفش قابل مشاهده هستند و اغلب از زیر پوست بیرون زده‌اند. علائم واریس عبارتند از:

  • احساس سوزش یا ضربان در پاها
  •  احساس ناراحتی، سنگینی یا درد در پاها
  • گرفتگی عضلات شبانه
  • تورم پا و مچ پا
  • پوست خشک یا خارش دار که در ناحیه رگ های واریسی نازک تر به نظر می رسد

درمان قطعی واریس پا

رگهای عنکبوتی یا واریس می توانند اثراتی غیر از ظاهر داشته باشند. این رگ ها می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. برخی از رگ های واریسی منجر به عوارضی مانند لخته شدن خون یا زخم‌های باز روی پاها می شوند. شما می توانید رگ های پا را با درمان های کم تهاجمی حذف یا محو کنید. همچنین می توانید علائمی مانند درد و خستگی را کاهش دهید و از عوارض جلوگیری کنید.


سریعترین درمان واریس

قبل از بحث در مورد روش های مختلف درمان واریس، باید بدانید که سریع ترین درمان برای واریس لیزر است. گزینه های درمانی شامل مراقبت های حمایتی و روش های درمانی است. بسته به شدت بیماری، متخصص عروق ممکن است از یک یا چند روش درمانی استفاده کند:


مراقبت حمایتی: متخصص پوست می تواند نکاتی را برای بهبود گردش خون به شما ارائه دهد، این نکات عبارتند از:

  • ورزش
  • پاهای خود را بالا نگه دارید
  • اگر برای مدت طولانی می نشینید، هر 30 دقیقه یکبار برخیزید و راه بروید
  • اگر برای مدت طولانی ایستاده اید، هر 30 دقیقه یک بار استراحت کنید
  • از حمام آب گرم به مدت طولانی خودداری کنید

با این نکات می توانید از واریس و رگ های عنکبوتی پیشگیری کنید، اما نمی توانید از شر رگ های موجود خلاص شوید. برای درمان قطعی واریس می توانید با مراجعه به 8 روش مهم در درمان واریس، بیماری خود را درمان کنید.


استفاده از جوراب واریس: این جوراب ها فشار ثابتی را برای کمک به پمپاژ خون به قلب وارد می کنند. فشار مداوم ورم در ساق پا را کاهش می دهد و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد. اگرچه رگ های پا هنوز قابل مشاهده هستند. متخصص پوست اندازه صحیح جوراب واریس را برای شما تعیین می کند.

اسکلروتراپی وریدهای واریسی

اسکلروتراپی وریدهای واریسی: اسکلروتراپی واریس رایج ترین روش درمان واریس پا است. با گذشت سالها این روش بهبود یافته و ایمن تر شده و نتایج بهتری به بیماران می دهد. اسکلروتراپی واریس رایج ترین روش درمان واریس پا است. با گذشت سالها این روش بهبود یافته و ایمن تر شده و نتایج بهتری به بیماران می دهد.


در طول اسکلروتراپی چه اتفاقی می‌افتد: متخصص پوست یک ماده شیمیایی را به نواحی مختلف عنکبوت یا وریدهای واریسی تزریق می کند که باعث تحریک پوشش داخلی می شود.

  • پس از تزریق، پوست این ناحیه را ماساژ می دهد.
  •  سپس برای هر پا از یک جوراب فشاری استفاده می کند.
  • شما برای مدتی تحت نظر خواهید بود و سپس می توانید به خانه بروید.
  • برای جلوگیری از عوارض احتمالی، باید روزانه پیاده روی کنید و طبق تجویز پزشک از جوراب های فشاری استفاده کنید. اکثر بیماران نیاز به پوشیدن جوراب های فشاری برای 2-3 هفته دارند.
  •  روز بعد می توانید کار و بیشتر فعالیت های خود را انجام دهید.

اسکلروتراپی باعث می شود که دیواره های ورید به هم بچسبند و خون دیگر نتواند در آن جریان یابد. این باعث بهبود گردش خون در پای درمان شده و کاهش تورم می شود. رگهای عنکبوتی معمولاً در عرض 3 تا 6 هفته ناپدید می شوند. 3 تا 4 ماه طول می کشد تا رگ های واریسی از بین بروند. برای بهترین نتیجه، به 2 یا 3 جلسه درمانی نیاز دارید که نیازی به بیهوشی ندارد.


لیزر درمانی: متخصصان واریس (متخصصان عروق) از فرآیند لیزر برای درمان رگ های عنکبوتی و رگ های واریسی کوچک استفاده می کنند. هنگام درمان واریس با لیزر، نور لیزر به سمت سیاهرگ هدایت می شود. وریدهای عنکبوتی کوچک ممکن است بلافاصله پس از درمان ناپدید شوند. رگهای عنکبوتی بزرگتر و رگهای واریسی پس از درمان تیره می شوند و احتمالاً 1-3 ماه بعد ناپدید می شوند. ممکن است برای تمیز کردن کامل به 3 درمان یا بیشتر نیاز داشته باشید. اکثر بیماران می توانند روز بعد به کار و اکثر فعالیت های عادی برگردند. پس از هر جلسه درمانی، باید برای مدت کوتاهی از جوراب های فشاری استفاده کنید.

سریعترین درمان واریس

هر بیمار باید به مدت 3-4 هفته از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید محافظت کند. این به جلوگیری از لکه های تیره کمک می کند. محافظت از پوست در برابر نور خورشید در تمام طول سال به جلوگیری از رگ‌های عنکبوتی جدید و سرطان پوست کمک می‌کند.


کلام آخر
همانطور که با خواندن این مقاله متوجه شدید، روش های مختلفی برای درمان واریس وجود دارد که در سراسر جهان استفاده می شود. روش های درمان واریس باید با مشورت پزشک متخصص در درمان واریس انتخاب شود تا گسترش و درد ناشی از این اختلالات کاهش یابد. امیدواریم با ارائه این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا پاسخ سوال درمان واریس را دریافت کنیم.


منبع: (drhendesi.com)

سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین