هاست ویندوز چیست؟ ۳ مزیت و ۳ معایب آن

ParsDLE
0
  • 3

هاست ویندوز چیست؛ 3 مزیت و 3 معایب آن

هاست ویندوز چیست؟ ضرورت داشتن یک وب سایت پویا با عناصر بصری جذاب در حال حاضر برای بسیاری از افراد به یک عامل ضروری تبدیل شده است. میزبانی وب ویندوز یکی از محبوب ترین و پر ویژگی ترین خدمات ارائه شده توسط شرکت های میزبانی است که این نیازها را به طور قابل توجهی برآورده می‌کند. به طور کلی، دو گزینه اصلی برای میزبانی وب وجود دارد: ویندوز و لینوکس. میزبانی ویندوز با فناوری پویا می‌تواند به شما کمک کند با صفحات چشم نوازی که به راحتی اجرا می‌شوند از رقبا جلوتر بمانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست ویندوز چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.


هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز معمولا یک سرور میزبانی وب است که توسط سیستم عامل ویندوز یا انواع دیگر آن اجرا می‌شود. هنگامی‌که از این نوع خدمات میزبانی استفاده می‌کنید، صفحات وب سایت شما می‌توانند به طور موثر به ویژگی های توسعه وب ویندوز دسترسی داشته باشند.

محبوبیت ویندوز به عنوان یک سیستم عامل در سراسر جهان، راه را برای میزبانی ویندوز به معنای محبوبیت بسیار زیادی در بین صاحبان وب سایت هموار کرده است. در حال حاضر بیش از 75 درصد از بازار جهانی سیستم عامل دسکتاپ متعلق به ویندوز است.

هاست ویندوز میزبان وب سایتی است که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند. از آنجایی که رایج‌ترین گزینه‌های طرح خرید هاست روی لینوکس کار می‌کنند، معمولاً می‌توانید فرض کنید که هر زمان که یک شرکت میزبان وب برنامه‌ای را برای میزبانی ویندوز مشخص نمی‌کند، این میزبانی لینوکس است.

خرید هاست ویندوز از سخت افزاری استفاده می‌کند که سیستم عامل مایکروسافت ویندوز سرور را اجرا می‌کند. اگر قبلاً با ویندوز در رایانه‌های رومیزی آشنا هستید و ترجیح می‌دهید به آنچه می‌دانید پایبند باشید، ممکن است بهترین گزینه باشد.

هنگامی‌که سرورهای میزبانی وب یا vps توسط سیستم عامل ویندوز و انواع آن اجرا می‌شوند، سیستم میزبانی وب هاست ویندوز نامیده می‌شود. استفاده از ویندوز میزبان وب سایت یا صفحه وب به صورت یکپارچه می‌تواند به جنبه های برنامه نویسی و توسعه وب پشتیبانی شده توسط سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشد.

ویندوز به عنوان سیستم عاملی که دائماً در مرکز تحقیقات به عنوان محبوب ترین محصول خط مقدم غول فناوری مایکروسافت قرار دارد، همچنان در حال بهبود در طیف وسیعی از جنبه های فنی برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی و اسکریپت های بیشتر است.



مزایای هاست ویندوز

مزایای هاست ویندوز


1- ساده و راحت بودن

خدمات میزبانی ویندوز اغلب مبتنی بر سیستم عامل ویندوز سرور است. این سیستم عامل شما را قادر می‌سازد تا سرور خود را مدیریت کرده و آن را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد امنیت آن تنظیم کنید.

علاوه بر این، این بسته‌های میزبانی وب‌سایت ویندوز با کنترل پنل Plesk کاربرپسند ارائه می‌شوند که به‌روزرسانی وب‌سایت خود و ایجاد تغییرات در صورت نیاز را برای شما آسان‌تر می‌کند. رابط بصری Plesk، با تمرکز زیاد بر وب سایت های تجاری، به شما امکان می‌دهد چندین سایت را به راحتی مدیریت کنید. به علاوه، با محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا، از جمله وردپرس و جوملا، کاملاً سازگار است.

مهمتر از همه این است که همه محصولات مایکروسافت به گونه ای توسعه یافته اند که از یکدیگر پشتیبانی کنند. این مزیت توسعه دهندگان را به سمت ایجاد اپلیکیشن های مختلف با سازگاری کامل با ویندوز جذب کرده است.


2- استفاده از MsSQL

هاست ویندوز از ASP، ASP.net و Microsoft Sharepoint، برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی وب اصلی پشتیبانی می‌کند. همچنین ویندوز همچنین از PHP پشتیبانی می‌کند، بنابراین در مقایسه با لینوکس برای ویژگی های توسعه وب همه کاره، بسیار کمتر ارائه می‌دهد.

همچنین در میزبانی ویندوز از پایگاه داده های عامل گسترده تر و سازگار با برنامه نویسی مانند MS SQL و MS Ac نیز پشتیبانی مبشود. اکثر سیستم‌ها از MySQL به عنوان پایگاه داده استفاده می‌کنند. اگر علاقه مند به استفاده از MySQL به عنوان پایگاه داده هستید، ممکن است به استفاده از این نوع میزبانی فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا بدون چالش تمام پشتیبانی هایی را که برای میزبانی MySQL می‌خواهید دریافت کنید.


3- برنامه تحت ویندوز

بسیاری از وب سایت‌ها و کسب و کارها برای عملکرد صحیح به محصولات و ابزارهای مختلف مایکروسافت مانند FrontPage و ASP متکی هستند. همین شرایط برای Microsoft Exchange برای مدیریت کارآمد ایمیل‌ها و Microsoft SharePoint برای همکاری بهتر بین اعضای تیم اعمال می‌شود.

این محصولات کیفیت عالی را ارائه می‌دهند و ثابت کرده اند که بهترین گزینه در رده خود هستند. به عنوان مثال، استفاده از ASP بسیار ساده تر از سایر سرویس های سمت سرور است و با بسیاری از زبان های دیگر نیز کاملاً یکپارچه می‌شود.

بنابراین، هاست اشتراکی ویندوز به عنوان یک راه حل عالی برای این منظور به حساب می‌آید که قابلیت های کافی برای ساخت وب سایت های پویا و تعاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از متخصصان فناوری به نگهداری و به روز رسانی ویندوز و برنامه های آن عادت دارند. این آشنایی با سیستم عامل ویندوز کار با رابط سرور را نیز برای آنها آسان می‌کند.



معایب آن

معایب میزبانی ویندوز


1- هزینه بیشتر نسبت به لینوکس

برای دریافت این نوع هاست در مقایسه با هاست لینوکس باید پول بیشتری خرج کنید. با این حال، این بسته به ارائه دهنده راه حل های میزبانی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر به Hostgator نگاه کنید، متوجه خواهید شد که برنامه های هاست لینوکس از 2.75 دلار در ماه شروع می‌شود، در حالی که برنامه های میزبانی ویندوز از 4.76 دلار در ماه شروع می‌شود.


2- عدم پشتیبانی از برنامه های غیر ویندوز

سیستم عامل ویندوز مختصص برنامه‌ها و اپلیکیشن های ویندوزی میباشد و زبان های برنامه نویسی سمت ویندوز را پوشش میدهد. سرورهای لینوکس به دلیل قابل اعتماد بودن معروف هستند. آنها به ندرت نیاز به راه اندازی مجدد دارند و می‌توانند چندین کار را همزمان انجام دهند. از طرفی سرورهای ویندوزی در اجرای همزمان بسیاری از برنامه‌ها و پردازش‌ها بدون از کار افتادن مشکل دارند. مانند هر فناوری وب دیگری، سرورهای ویندوز در طول زمان بهبود یافته اند و پیش بینی می‌شود که این کار ادامه یابد. با این حال، آنها در عملکرد خود به اندازه سرورهای لینوکس ثابت نیستند.


3- سرعت سرور پایین تر

هنگامی‌که بین سرعت و امنیت هاست ویندوز و هاست لینوکس مقایسه متقابل انجام دهید، تفاوت های قابل توجهی را متوجه خواهید شد. به عبارت دیگر، هاست لینوکس از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار است. راه حل های میزبانی ویندوز در برابر حملات متعدد از جمله حملات باج افزار بسیار آسیب پذیر هستند. با این حال، هاست لینوکس از اطمینان بیشتری برخوردار است و خیالتان راحت است. از آنجایی که امنیت یک نگرانی مهم است، هنگام انتخاب یک راه حل میزبانی باید به این واقعیت توجه داشته باشید.



نتیجه گیری

ما می‌دانیم که میزبانی وب ویندوز چیست. هاست اشتراکی ویندوز یک گزینه عالی برای طیف وسیعی از نیازها است. اگرچه در مقایسه با راه حل لینوکس باید پول بیشتری بپردازید، کارایی و مزایای میزبانی وب ویندوز بیشتر از هزینه های آن خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید کارایی بالا و یکپارچگی با برنامه های محبوب را داشته باشید، از رفتن به این سرویس شک نکنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر میتوانید با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.


سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین