۲۵% تخفیف   ( سال نو مبارک سال نو مبارک )     کد تخفیف: راهنمای استفاده

با کدام زبان برنامه نویسی شروع کنیم؟

ParsDLE
0
  • 7

با کدام زبان برنامه نویسی شروع کنیم

شکی نیست که برنامه نویسی نرم افزار در حال حاضر یک حرفه داغ و رند بازار است. اداره آمار کار ایالات متحده رشد 21 درصدی را برای مشاغل برنامه نویسی از سال 2018 تا 2028 پیش بینی کرده است که بیش از چهار برابر میانگین برای همه مشاغل است. علاوه بر این، متوسط دستمزد سالانه یک برنامه نویس نرم افزاری حدود 106000 دلار است که تقریباً سه برابر میانگین دستمزد همه کارگران ایالات متحده است.
با این حال، همه مشاغل برنامه نویسی یکسان نیستند. نقش‌ها، شرکت‌ها و انواع نرم‌افزارهای مختلف نیازمند دانستن و درک زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف هستند و اغلب دانستن چندین زبان مفید است. تلاش برای ورود به حوزه برنامه نویسی نرم افزار می تواند یک تجربه دلهره آور باشد، به خصوص برای حرفه ای هایی که هیچ تجربه برنامه نویسی قبلی ندارند.

پس ما به این موضوعات می پردازیم که زبان های برنامه نویسی چند نوع هستند؟ تفاوت بین زبان های برنامه نویسی چیست؟ در اینجا به این بحث می پردازیم.

زبان های برنامه نویسی می توانند شامل موضوعات مختلفی می شوند، اما بیشتر آنها برای توسعه ی نرم افزار هستند به این دلیل که می توانند در پلتفرم های مختلف قرار بگیرند و بیشتر تمایل این زبان ها به این است که به جای اینکه تفسیرشان کنیم گردآوری بشوند. اغلب زبان های برنامه نویسی برای اینکه نرم افزارها را توسعه دهند ایجاد شده اند، و اکثر برنامه هایی که شما بر روی سیستم خود دارید با این زبان ها توسعه داده می شوند و شما آنها را دانلود و به روز رسانی می کنید.

زبان های متنی برعکس زبان های برنامه نویسی بیشتر تفسیر می شوند. این بدین معنی است که کد این زبان ها به جای اینکه تدوین شود در برنامه در حال اجرا است. که معمولا زبان های توسعه ی وب اغلب زبان های نوشتاری یا متنی هستند.

۱. پایتون ( Python )

در سال‌های اخیر برنامه نویسی پایتون جز مهمترین زبان‌های یادگیری برنامه‌نویسی محسوب می شود، این زبان برنامه نویسی به دلایلی همچون سینتکس ساده و سر راست، دیتا تایپ‌های گسترده و مدرن و دستورات قدرتمند و کتابخانه‌های بسیار گسترده و امکان دیباگ کردن ساده باعث شده است اغلب افراد به آموزش این زبان روی آورند.

از زبان برنامه نویسی پایتون در شرکت های مهمی همچون گوگل، یاهو، ناسا، نوکیا، آی بی ام استفاده می شود و مراکز علمی و دانشگاه های زیادی ازین زبان برای پروژه های علمی خودشان استفاده می کنند.

میزان سختی: به دلیل ساده بودن و یادگیری آسان پایتون زبانی است که به کسانی که می خواهند زبان برنامه نویسی یاد بگیرند پیشنهاد داده می شود.

فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۲. جاوا ( Java )

جاوا یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی در سطح دنیا می باشد، زبان برنامه نویسی جاوا توسط James Gosling در Sun Microsystems خلق شده است. زبان برنامه نویسی جاوا در سال 1995 ایجاد شده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه دهندگان وب است.

زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان شی گرا است که با روش نوشتاری مبتنی بر C و C++ برای ایجاد برنامه های قوی و ایمن از آن استفاده می شود و این برنامه ها بر روی سیستم های مختلف اجرا می شوند. از جاوا برای توسعه ی نرم افزار اندروید استفده می شود. بنابراین با یادگیری جاوا امکان یادگیری اندروید را هم دارید.

میزان سختی: یادگیری کاملا ساده و آسان (سخت تر به نسبت پایتون)
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۳. سی پلاس پلاس ( ++C )

زبان برنامه نویسی C++ یک زبان برنامه نویسی شی گرا وهمه منظوره است. در دنیای امروز اغلب نرم افزارهای سیستمی از طریق زبان برنامه نویسی C++ نوشته می شوند. زبان برنامه نویسی C++ در واقع ارتقا یافته ی زبان C است و در کل مجزا از زبان C است. این زبان به واسطه ی لابراتوار Bell (Bell Labs) به عنوان یک نسخه جدید از زبان C طراحی و پیاده سازی شد.

به طور مثال اگر بخواهیم نام ببریم انواع صنعت در کشور ها از قبیل تجهیزات مدرت و سخت افزار های رباتیک در انواع صنایع، صنعت فضایی، سیستم های معماری و بانکی، صنعت خودرو سازی، صنعت بازی سازی، سیستم های کامپیوتری و یا کنسول های بازی، سیستم های خانگی و یا سیستم های رباتیک و هوش مصنوعی، تجهیزات مجهز به انواع حسگر ها و هوش مصنوعی در علم پزشکی، نرم افزار های مهندسی و همچنین سیستم عامل ها و بسیاری از موارد دیگر به وسیله ی زبان سی پلاس پلاس برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند.

میزان سختی: یادگیری سخت تر به نسبت جاوا و پایتون
فرصت شغلی: بازار کار متوسط

۴. جاوا اسکریپت ( jаvascript )

جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است که در صفحات وب html به کار می رود و دارای قابلیتهای زیادی از جمله: افزایش کیفیت طراحی صفحات، کنترل صفحات، کنترل browser بازدید کننده، ساخت و استفاده cookie ها و خیلی موارد دیگر. jаvascript یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است که کدهایی شبیه به زبان C دارد.

زبان جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که به حروف کوچک و بزرگ حساس است. به دلیل این که jаvascript یک متن ساده است، پس می توانیم از هر ویرایشگر متنی استفاده کنیم که در سیستم ویندوز اغلب افراد از نرم افزار NOTEPAD استفاده می کنند.

به طور مثال Node.js یک محیط اجرایی سمت سرور می باشد، که بر مبنای موتور جاوا اسکریپت توسعه داده شده است. در Node.js لازم نیست کدها در مرورگر اجرا شوند. با استفاده از تکنولوژی Node و ماژول های جانبی آن می توان وب سرویس های منعطف، با قابلیت های بالا و دسترسی آسنکرون ( Asynchronous ) به دیتابیس تولید نمود. برنامه نویسی اندروید

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد

۵. پی اچ پی ( PHP )

پی اچ پی PHP پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی سمت وب است که از آن برای برنامه نویسی و پیاده سازی بسیاری از وب سایت های dynamic استفاده می شود.ما با این مطالب قصد داریم شما را با اولین مراحل نصب و اجرای این زبان تا پیشرفته ترین قسمت های کار با پایگاه داده آشنا کنیم تا بتوانید توانایی های خودتان را در زمینه ی طراحی و برنامه نویسی وب کشف کنید. برنامه نویسی php

میزان سختی: یادگیری ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ

سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین