۳۰% تخفیف ـ آخر سال     کد تخفیف: راهنمای استفاده

طراحی قالب دیتالایف ( مشاوره شغلی )

ParsDLE
0
  • 79
طراح قالب دیتالایف ـ مشاوره شغلی

بعنوان یک طراح قالب دیتالایف بارها با سوالات کاربران در خصوص فرصت‌های شغلی و آینده کاری این فعالیت مواجه شده‌ام، بنابراین آنچه شخصا" در این چند سال تجربه کرده‌ام را برای دوستانی که علاقمند این حوزه هستند ذکر می‌کنم. ( موارد ذکر شده در این مبحث در خصوص طراحی قالب سیستمهای دیگر غیر از دیتالایف نیز صدق می‌کند ).

1.چرا طراح قالب دیتالایف شدم؟
این روزها هر وقت کسی در مورد طراحی قالب دیتالایف سوال کند می‌گویم آدم برای یک لیوان شیر گاو نمی‌خرد! ولی خودم این اشتباه را سالها پیش مرتکب شدم و در حالی که صرفا" قصد راه اندازی یک سایت برای خودم را داشتم بنوعی اجبارا" در این مسیر قرار گرفتم و زمان زیادی را صرف یادگیری طراحی قالب کردم ( البته هنوز هم در حال یادگیری هستم ).
توصیه: اگر ایده ای داشته و صرفا" قصد راه اندازی یک سایت برای خودتان را دارید وقتتان را برای یادگیری طراحی قالب و طراحی سایت تلف نکرده و این کار را به اهل آن سپرده و بر روی ایده و محتوای سایت تمرکز کنید، در صورتی که ایده خوبی داشته و تلاش و پشتکار داشته باشید نهایتا" نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.

2.طراح قالب بودن چه حسی دارد؟
طراحی قالب بطور کلی برای شخص من کاری لذت بخش بوده است، شاید بیشترین لذت آن در به اتمام رساندن کار و خلق یک اثر است، از جنس لذتی که یک نقاش ممکن است بعد از اتمام یک تابلو نقاشی داشته باشد. اثری که گاه بیش از دو ماه اتمام آن طول می‌کشد و بایستی روزانه چندین ساعت صرف کار بر روی آن کرد.
توصیه: این کار علاقه، صبر و حوصله خیلی زیادی می‌طلبد، اگر توان و تحمل روزانه چندین ساعت پای مانیتور نشستن و زل زدن به آن را ندارید حتما بزودی خسته شده و کار را رها خواهید کرد، در کارهای اختصاصی توان برقراری ارتباطات شخصی و آشنایی مختصر به مشتری مداری و بازاریابی و تحمل نظرات مشتری نیز لازم است.

3.چطور می‌توان طراح قالب دیتالایف شد؟
طراحی قالب دیتالایف یک مرحله از طراحی قالب برای سیستمهای دیگر آسان تر است، چرا که در قالب دیتالایف کدهای php مستقیما" بکار نرفته و نیاز چندانی به آشنایی با این زبان برنامه نویسی وجود ندارد و به جای آن باید از کارکرد تگهای مخصوص دیتالایف اطلاع داشت و مابقی آن بیشتر بر پایه کدنویسی html و css و کمی هم جیکوئری شکل می‌گیرد.
توصیه: برای یادگرفتن طراحی قالب برای دیتالایف و هر سیستم دیگری حتما باید ابتدا html و css را فرا بگیرید، همانند کسی که وقتی خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرد نحوه خواندن یک کتاب را از دیگران نمی‌پرسد کسی که با این زبانها آشنایی داشته باشد در انجمن ها و سایتها از دیگران درخواست آموزش نحوه ترجمه و طراحی قالب را نخواهد داشت!
البته باید این نکته را نیز اضافه کنم که تسلط حرفه ای به زبانهای اشاره شده هم لزوما" فرد را به یک طراح تبدیل نمی‌کند و مقداری سلیقه و ذوق هنری و اطلاع از علوم مرتبط دیگر نیز مورد نیاز است و یک طراح چه بصورت انفرادی کار کند و چه عضوی از تیم باشد باید پای‌بند به موارد باشد که قبلا در بحث فریلنسر موفق به آن پرداختیم.

4.آیا طراحی قالب یک شغل است؟
بعد از چند سال فعالیت در این زمینه به جرئت می‌توانم بگویم خیر، طراحی قالب خصوصا" برای دیتالایف شغل نیست، علاقه و نوعی عشق و شاید هم اعتیاد است! خصوصا در سال های اخیر که با رواج شبکه های اجتماعی افراد کمتر سراغ راه اندازی سایت می‌آیند.
توصیه: این فعالیت در ایران بصورت فریلنسری و شخصی فقط می‌تواند بعنوان یک علاقه مطرح باشد و شخصا" آن را همانند یک نقاش که تابلو نقاشی را از روی علاقه شخصی ترسیم می‌کند و ممکن است هیچگاه هم فروش نرود نگاه می‌کنم؛ و نمیتوان انتظار کسب درآمد، خصوصا" درآمد ثابت از آن داشت.

جمع بندی:
نظر شخصی و تجربی من بر این است که بطور کلی طراحی قالب ( حداقل در ایران ) بصورت یک فعالیت شغلی شخصی و انفرادی قابلیت درآمدزایی نداشته و آینده شغلی ندارد. ولی اگر قصد فراگرفتن این فعالیت را دارید حتما" از طریق فراگرفتن صحیح علم آن پیش رفته و باید به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید، متخصص ماهر در زمینه html و css و جیکوئری آشنا به UX و فتوشاپ و بطور کلی یک متخصص در مورد آنچه در خصوص دنیای آنلاین به آن سمت کاربر گفته می‌شود.
به این صورت حداقل شانس ورود به تیمهای شرکتی، استارتاپی و سازمانی را خواهید داشت و می‌توانید از طریق آن به فرصت شغلی دسترسی پیدا کنید،یک متخصص طراحی سمت کاربر بودن به شما حتی فرصتهای شغلی خارجی هم خواهد داد.
ضمنا" گاها" به اشتباه طراحی قالب مترادف با طراحی سایت بکار برده می‌شود، طراحی سایت یا در ایران راه اندازی سایت موضوعی گسترده تر بوده و شامل تمامی بخش های یک سایت شامل سمت کاربر و سمت سرور است که بخش عمده سمت کاربر آن را طراحی قالب تشکیل می‌دهد و سمت سرور شامل مواردی مثل برنامه نویسی php و دیتابیس و ... است. در بحث طراحی سایت و سمت سرور نیز همین موضوع صادق بوده و تخصص ملاک بسیار مهمی در کسب شغل و کسب درآمد است.

سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین