۳۰% تخفیف ـ آخر سال     کد تخفیف: راهنمای استفاده

نکته هایی برای شروع یک سایت جدید

ParsDLE
0
  • 94
نکته هایی برای شروع یک سایت جدید
در طی بیش از 8 سال که در پارس دیتالایف به فعالیتهای طراحی سایت با دیتالایف و ارائه خدمات راه اندازی وب سایت اشتغال داشتم تولد وب سایت های فراوانی را شاهد بودم. هنوز هم هر چند با تعداد کمتر از گذشته ولی هدفمندتر، سایت های اینترنتی جدیدی توسط کاربران در حال راه اندازی است.

واقعیتی که در خصوص سایت های جدید وجود دارد این است که بسیاری از آن ها در همان ماههای اول رها یا بطور کامل تعطیل می‌شوند، دلایل متعددی برای این مورد وجود دارد که شامل راه اندازی سایت بدون برنامه و هدف قبلی، اشتباه در انتخاب موضوع سایت، نداشتن اطلاعات کافی و تسلط به موضوع سایت خصوصا در مورد سایت های دانش محور، تصور اشتباه از نتیجه راه اندازی سایت بویژه در خصوص سایت های فروشگاهی، نداشتن پشتکار و صبر در رسیدن به نتیجه و طی مسیر اشتباه در راه اندازی سایت و نگهداری آن و ... می‌شود.

نکته جالبی هم در این بین وجود دارد که هر چه کمتر برای سایت هزینه شده باشد، زودتر هم تعطیل می‌شود! در واقع این ارتباطی دوسویه است، چرا که وقتی یک سایت با هزینه بیشتر راه اندازی و برای مواردی از قبیل قالب اختصاصی (‌ یا حداقل سفارشی ) هزینه شده باشد نشانگر آن است که مدیر آن سایت انگیزه، هدف و برنامه بهتری برای وب سایت خود دارد و از طرف دیگر همان هزینه انجام شده مانعی برای دلسرد شدن زود هنگام و هدر دادن زحمات است.


در بهترین زمان برای شروع یک سایت جدید هستید

به شخصه معتقدم این روزها برای راه اندازی یک سایت جدید یکی از بهترین دوران و شرایط بسیار مناسب است، به شرطی که اینکار قدرتمند و با چشم انداز صحیح، هدفمند و با برنامه و حتی با داشتن یک بیزینس پلن و بر اساس آن انجام شود.
چرا که اولا شرایط فنی و بسترهای لازم از قبیل اینترنت پایدار و پر سرعت و هاست با کیفیت کاملا محیا بوده و از طرفی پس از رواج شبکه های اجتماعی و ابزارهایی مانند اینستاگرام و تلگرام هجوم فعالان موقت و ناشران مطالب زرد و اسپم و افراد بی انگیزه به سمت این موارد تغییر جهت داده و دنیای وب کمی پالایش و فضا برای ورود جدید هدفمند آماده تر است و می‌توان با محتوای غنی و تازه مورد نیاز کاربر به حوزه های مختلف وارد شد؛ بنابراین باید از همین حالا شروع کرد تا سایت شما نیز در آینده جایگاه مطلوبی برای خود کسب کند.

بنابراین نکات فوق را با توصیه هایی جمع بندی میکنم:

1 ـ در بهترین زمان برای راه اندازی یک سایت جدید هستید
اگر می‌خواهید یک وب سایت جدید راه اندازی کنید در بهترین زمان برای این کار هستید، به شرطی که حرفی برای گفتن داشته و با انگیزه، هدف و برنامه شروع کنید و دارای پشتکار، صبر و خودانگیزه باشید و زود دلسرد نشوید.
نکته: برای آنهایی که می‌پرسند اینستاگرام و کانال تلگرام یا سایت؟
تأکید می‌کنم: سایت + حضور در شبکه های اجتماعی، چرا که سایت زحمتی است که برای خود پس انداز می‌کنید و نتیجه آن را می‌گیرید و شبکه‌های اجتماعی زحمتی است که به رایگان برای دیگران می‌کشید و همواره با خطر مسدود شدن یا منسوخ شدن روبرو هستند.
بنابراین در کنار داشتن سایت و اولویت به آن، در شبکه های اجتماعی نیز حضور داشته باشید و با هدف جذب مخاطب از آنها به سمت سایت فعالیت و لینک پست ها را به اشتراک بگذارید و بیاد داشته باشید طوری برنامه ریزی کنید که نهایتا شما از آنها استفاده کنید نه اینکه اجازه دهید آنها از شما سوءاستفاده کنند!

2 ـ برای سایت خود هزینه کنید
بودجه معقولی برای راه اندازی سایت در نظر داشته و خصوصا برای قالب و ظاهر سایت جدید خود هزینه کنید. این هزینه جدا از اینکه مانعی برای دلسردی زودهنگام بشمار می‌رود در انگیزه مثبت برای ادامه کار نیز موثر است چرا که وقتی سایت ظاهری خوشایند و مطابق سلیقه خودتان داشته باشد اشتیاق و رغبت بیشتری به آن خواهید داشت و بازدید کننده نیز طبعا" با مشاهده سایتی شکیل بیشتر به آن اعتنا می‌کند.

3 ـ در 100 مطلب اول، منتظر هیچ بازدیدکننده‌ای نباشید
استاد محمد رضا شعبانعلی در مطلبی با عنوان چند پیشنهاد برای وبلاگ نویسی این پیشنهاد جالب را مطرح کرده که می‌توان آن را بصورت یک اصل در تمام سایت‌هایی که تازه شروع می‌کنند جاری دانست.
در واقع بسیاری از مدیران سایت‌ها بعد از مدتی کوتاه از اینکه بازدید و بازخوردی ندارند دلسرد می‌شوند در حالی که هر تلاشی در دنیای وب مانند درخت بامبو ( داستان آن در پایین مطلب درج شده است ) مدتها طول می‌کشد تا نتیجه دهد.              
پس هدفی 100 مطلبی برای خود تعیین کنید و تا صد مطلب اول بدون اینکه انتظار بازدیدکننده و هر چیز دیگری را داشته باشید مشغول به ارسال مطالب با محتوای ارزشمند و غیر کپی با رعایت اصول سئو در سایت باشید و به قولی فقط برای خودتان و دل خودتان کار کنید.

پس هر چه زودتر شروع کنید، ادامه دهید و دلسرد نشوید.



برای مشاهده بهتر ویدئو کیفیت نمایش آن را از قسمت تنظیمات روی 480 یا بالاتر تنظیم کنید

سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین