رازهای سئو دیتالایف ـ دسته بندی و تگ

ParsDLE
0
  • 16
رازهای سئو دیتالایف ـ دسته بندی و تگ
از سری آموزش های سئو دیتالایف در این بخش میخواهیم یکی از رازهای سئو دیتالایف را شرح دهیم؛ این مبحث در خصوص دسته بندی ها و تگ ها یا همان برچسب ها در دیتالایف و نحوه استفاده صحیح از آنها است.

یکی از اشتباهات رایج و البته بسیار مهلک و مخرب دیتالایفی ها استفاده اشتباه در بخش دسته بندی ها و تگها بوده و بعضا" رویت شده با این اشتباه بکلی سئو سایت خود را نابود کرده اند.

یک اصل اساسی بسیار مهم در سئو سایت:
هر لینک ( url ) که دیتالایف ایجاد می‌کند و صفحه ای که در سایت اضافه می‌شود و تمام لینک هایی که شما می‌سازید چه داخلی و چه خارجی مواردی بسیار مهم در سئو است که باید در مورد آنها دقت کنید و تکلیف آنها مشخص باشد، یعنی اگر آن لینک و صفحه دارای مقصدی هدفمند و محتوای ارزشمند نیست اصلا نباید ایجاد شود و گاهی هم لازم است آدرسهایی را ریدایرکت یا نوفالو کنید.
در دیتالایف مواردی از قبیل ایجاد دسته بندی ها، اضافه کردن تگ ها، اضافه کردن مطالب، ایجاد صفحات اضافی و .. بصورت سیستمی لینک و صفحه ایجاد می‌کنند.
نتیجه: تا می‌توانید url و لینک و صفحه کمتری در سایت ایجاد کنید و وقتی ایجاد می‌کنید باید هدفمند و دارای مقصد و محتوای ارزشمند باشد.

دسته بندی ها در دیتالایف

دسته بندی ها دارای سطح اهمیت بالایی در سایت هستند و اشتباه رایج خصوصا" در دیتالایفی ها ساختن دسته بندی های متعدد بلافاصله بعد از نصب دیتالایف ( با هدف پر کردن منو سایت ) است.
در نتیجه تعداد زیادی لینک بدون مقصد صحیح که به هیچ محتوایی منجر نمی‌شود بوجود می‌آید که باعث ایجاد خطای 404 به همان تعداد می‌شود که لطمه بدی به سئو سایت می‌زند.

مهم:
1 ـ دسته بندی ها را بتدریج و همراه با ارسال مطلب بسازید و هرگاه قصد ارسال مطلب داشتید دسته بندی مورد نیاز آن مطلب را در سایت و قالب اضافه کنید.
2 ـ جزئیات دسته بندی ها شامل عنوان و توضیحات ( هر دو بخش بالا و پایین ) را با حوصله و فکر و دقت پر کنید.

نکته: تا می‌توانید از ایجاد دسته بندی ها و زیر دسته بندی های زیاد و ریز پرهیز کنید، بطور مثال اگر یک دسته بندی اصلی با عنوان سلامت بانوان دارید نیازی نیست حتما دارای زیر مجموعه هایی مانند سلامت کودکان، سلامت نوجوانان و سلامت بزرگسالان باشد و می‌توان تمام مطالب مربوط به سلامت گروههای سنی مختلف بانوان را در همان دسته بندی سلامت بانوان ارسال کرد، به عبارتی نباید 30 دسته بندی که هر کدام دارای یک یا دو مطلب است ایجاد کنید، بلکه بهتر است 5 دسته بندی که هر کدام دارای حداقل 10 مطلب است داشته باشید.

تگ ها در دیتالایفنمونه ای از استفاده اشتباه از تگها در دیتالایف


تگ ها در دیتالایف

تگها ( برچسب ها ) در دیتالایف عباراتی هستند که معمولا در انتهای مطالب می‌بینیم و لینک دار هستند، اشتباه رایج، باز هم خصوصا" در دیتالایفی ها استفاده نادرست و فراوان از تگها در مطالب است، طوری که آن را با هشتگ اینستاگرام اشتباه گرفته و ده ها تگ به هر مطلب اضافه می‌کنند ( البته در اینستاگرام هم قوانینی برای هشتگ گذاری وجود دارد که بسیاری از کاربران از آن اطلاع ندارند و با هشتگ گذاری اشتباه باعث افت پیج می‌شوند. )

کاربرد تگ ها در دیتالایف:
تگها در سایت یک ابزار کمکی برای ارتباط تعدادی از مطالب بر اساس جزئیاتی هستند که در طبقه دسته بندی های سایت قرار نمی‌گیرند، بطور مثال اگر یک سایت خبری داشته باشید و بخواهید اخبار انتخابات 1400 را پوشش دهید، ایجاد یک دسته بندی با آن عنوان اقدام مناسبی نیست و به جای آن بهتر است تمام مطالب مربوط به این رویداد را با اضافه کردن تگ "انتخابات 1400" بهم متصل کنید و از آنجا که این تگ دارای لینک بوده و همچنین امکان تعریف در تگ کاستوم را نیز دارد براحتی میتوانید از آن برای نمایش این اخبار در سایت استفاده کنید.

مهم:
1ـ از تگ های یک کلمه ای استفاده نکنید.
2 ـ تنها در صورتی از تگ استفاده کنید که حداقل در 5 مطلب استفاده شود.
3 ـ‌ با استفاده از آموزش بهبود سئو تگ ها برای صفحه هر تگ با دقت و حوصله عنوان و توضیحات مناسب اضافه کنید.
4ـ عنوان و توضیحات تگ اکیدا" نباید با هیچ یک از صفحات سایت ( دسته بندی ها، صفحات اضافی، مطالب ) یکسان باشد.
5 ـ در هر مطلب بهتر است بیشتر از 5 تگ استفاده نکنید ( به یاد داشته باشید هر تگ یک لینک خروجی از آن صفحه است ).

نکته: طبق اصل ایجاد url کمتر اگر شما به اشتباه برای هر مطلب 10 تگ جدید اضافه کنید و 10 مطلب در سایت داشته باشید فقط برای همین مطالب 100 لینک و صفحه زیادی در سایت اضافه کرده اید که هر یک تنها به یک مطلب متصل و دارای لینک بی ارزشی هستند که به آنها زامبی پیج گفته می‌شود که باعث ضربه بعضا" جبران ناپذیر به جایگاه سایت در گوگل می‌شوند.

نکته: اگر در مطلبی شک داشتید که باید از تگ استفاده کنید یا خیر اولویت در عدم استفاده است.

نکته: شما باید برای هر مطلب حتما یک دسته بندی ( و در صورت لزوم بیشتر ) انتخاب کنید، ولی نیازی نیست برای هر مطلب تگ اضافه کنید.
سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین