۲۵% تخفیف   ( سال نو مبارک سال نو مبارک )     کد تخفیف: راهنمای استفاده

چگونه یک محدوده سایبری آنلاین برای بهبود امنیت عمل می کند؟

ParsDLE
0
  • 5

مزایای محدوده‌های سایبری هم برای شرکت‌های امنیتی و هم برای مشتریانی که به آنها خدمات می‌دهند بسیار زیاد است، زیرا محدوده‌های سایبری هم تجربه تدافعی و هم تهاجمی را در عملیات سایبری، آموزش و آزمایش فراهم می‌کنند. در زیر متخصصان امن افزار چند مورد از مزایای فراوانی است که پتانسیل گسترده صنعت را که محدوده‌های سایبری ارائه می‌دهند، روشن می‌کند.

تسهیل یادگیری تجربی

صنعت امنیت سایبری در طول تاریخ تحت تأثیر بحران استعدادها قرار گرفته است. این موضوع امروز نیز ادامه دارد و اداره آمار کار پیش بینی می کند که مشاغل در صنعت امنیت سایبری طی 8 سال آینده به میزان خیره کننده 31 درصد رشد خواهند کرد.

مشاغل امنیتی اغلب به نوعی تجربه میدانی سخت به دست آمده نیاز دارند که محدوده های سایبری آنلاین به طور بومی ارائه می کنند. این باعث می‌شود فرصت‌های یادگیری تجربی بی‌نظیر آن‌ها مهم‌ترین مزیت حرفه‌ای محدوده سایبری باشد. سناریوهای برد سایبری، تحلیلگرانSOCرا با تجربه کافی برای همگام شدن با تهدیدهایی که به طور مداوم در حال تغییر شکل و متاستاز به صورت روزانه هستند، فراهم می کند و نسل بعدی کارشناسان امنیتی را برای نبرد دیجیتال آماده می کند.

محدوده‌های سایبری آنلاین می‌توانند (و باید) چندین بار مورد استفاده قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که تیم‌ها با پیشرفت‌های امنیتی جدید و ضدمانورهای مؤثر هماهنگ هستند. اکثر سناریوهای محدوده سایبری به طور مداوم تصادفی و به روز می شوند، بنابراین به فناوری ارزش تکرار بالایی می دهند. این در تضاد کامل با جلسات آموزشی یکباره و دوره های اطلاعاتی ارائه شده در سایر نقاط بازار است.

در این راستا، محدوده‌های سایبری نشان‌دهنده واقعی‌سازی بهترین شیوه‌های چارچوب مدیریت ریسک، مانند درک اهداف عملیاتی، پذیرش فرآیند به‌عنوان پیوسته، و پذیرش اینکه چشم‌انداز دیجیتال همیشه در حال تحول است.

مشابه مبارزه با نقض‌های امنیتی واقعی، دامنه‌های سایبری تیم‌ها را مجبور می‌کنند تا مهارت‌های تفکر انتقادی و انعطاف‌پذیری فنی را در موقعیت‌های پرفشار اعمال کنند. اما از آنجا که "تهدیدهای قریب الوقوع" مصنوعی هستند، تیم ها می توانند از اشتباهات خود به عنوان فرصت های یادگیری سود ببرند، نه شکست هایی که منجر به عواقب مادی وخیم می شود.

شناسایی شکاف ها و آسیب پذیری های مهارتی

برای همه کسانی که در صنعت خدمات پشتیبانی مهندسی فناوری اطلاعات (ITESS) هستند، ارزیابی آسیب‌پذیری محور اکثر راه‌حل‌های تاکتیکی فناوری اطلاعات است. از طریق استفاده مکرر از یک محدوده سایبری، شکاف‌های مهارتی و آسیب‌پذیری‌های سیستم شروع به نمایان شدن می‌کنند و در طول زمان ادغام می‌شوند.

بسیاری از محدوده‌های سایبری آنلاین پخش مجدد جلسه، دسترسی به صفحه کاربر و دستورات ضبط شده را ارائه می‌دهند. این ویژگی‌ها این امکان را برای مدیران یا ناظران شخص ثالث فراهم می‌آورد که داده‌ها را جمع‌آوری و پرچم‌گذاری کنند، و آنها را قادر می‌سازد تا بازخورد خاصی برای افراد یا واحدهای مستقر در کل ارائه کنند.

از طریق معیارهای گزارش جامع و نتایج بی‌درنگ، تیم‌ها متوجه خواهند شد که در کجا تلاش‌های آن‌ها توسط نیروهای مخالف تضعیف یا خنثی شده است، بنابراین یک برنامه درسی برای بهبود ایجاد می‌کند. در حالت ایده‌آل، با سیستم‌های برد سایبری سفارشی که محیط‌های داخلی را تکرار می‌کنند، کاربران ممکن است نقاط ضعف بالقوه را در خود اکوسیستم عامل نیز کشف کنند. معماری سازمانی(EA)به طور کامل برای ارزیابی در مقیاس مناسب باز است.

افزایش قدرت و مشارکت تیم مشارکتی

یک تیم فناوری با استفاده از یک محدوده سایبری آنلاین در اطراف رایانه ها گرد آمدند.

بر خلاف جلسات آموزشی معمولی، محدوده های سایبری آنلاین به دلیل گیمیفیکیشن زیرکانه می توانند واقعاً هیجان انگیز باشند. برجسته‌ترین مطالعه موردی محدوده سایبری در یکی از اولین پیاده‌سازی‌های آن قرار دارد: ابتکار گستره سایبری میشیگان افتتاحیه.

در جریان این ابتکار، یک شهر مجازی به نام آلفاویل مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت. متخصصان امنیتی در تیم آبی و تیم قرمز در یک مسابقه تسلیحاتی با فشار بالا در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. تیم قرمز از تاکتیک‌های کلاه سیاه مانند تزریقSQLو اسکریپت‌های متقابل سایت برای به خطر انداختن زیرساخت Alphavilleاستفاده کرد. در همین حال، تیم آبی به‌عنوان واکنش‌دهنده حادثه بسیج شد تا از منابع ارزشمند فناوری اطلاعات شهر محافظت کند.

برای همه شرکت‌کنندگان درگیر، محدوده‌های سایبری آنلاین و تمرین‌های آموزشی مانند این با هدف تقویت کار تیمی و توانایی‌های ارتباطی است. آنها تیم ها را تحت فشار قرار می دهند تا مهارت های دفاع دیجیتال را از حوزه تخصص فردی به یک تلاش منسجم و مشارکتی تبدیل کنند. این مدل درک دفاع سایبری مدرن را به عنوان یک سنگر جمعی در برابر مزاحمان و تهدیدات سرکش تقویت می کند.

چگونه یک محدوده سایبری آنلاین برای بهبود امنیت عمل می کند

اجازه استقرار سفارشی

گزینه‌های استقرار سفارشی، کاربرد کلی محدوده‌های سایبری را از زمان معرفی آنها به جریان اصلی، بیشتر بهبود بخشیده‌اند. با مدل‌های آموزشی پیشرفته در مجموعه‌ای از رشته‌های فناوری اطلاعات، مشتریان این اختیار را دارند که در برنامه‌های درسی شرکت کنند که معیارهای عملکرد قطعی را ارزیابی می‌کنند یا حملات خاصی را شبیه‌سازی می‌کنند. محدوده‌های سایبری قراردادی اغلب محیط‌های هدف خود را دستکاری می‌کنند تا عناصر، برنامه‌ها و ابزارهای مشابهی را که یک سازمان به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کند، درگیر کنند و در نهایت سناریوهای مرتبط‌تری را برای کاربران خود فراهم کنند.

محدوده های پیشرفته همچنین ممکن است سفارشی سازی را برای پیچیدگی، مقیاس، پهنای باند، کشش و واقع گرایی ارائه دهند. مشتریان ممکن است اطلاعات واقعی را به ارائه دهندگان محدوده سایبری ارائه دهند - از نرم افزار نقطه پایانی و آدرس هایIP، اطلاعات مسیریابی و پیکربندی شبکه سازمانی - به منظور ایجاد تکرارها و سناریوهای دقیق در طول تمرینات تیمی. استقرار سفارشی چارچوبی را برای آموزش نیروهای ماموریت سایبری پیچیده و سخت فراهم می کند.

آزمون میدانی اثبات مفهوم

محیط‌های گستره سایبری آنلاین شرایط عالی را برای آزمایش بتا سرویس‌ها، استراتژی‌ها یا فناوری‌های جدید برای مبارزه با جرایم سایبری فراهم می‌کنند. آنها همچنین برای جمع آوری اطلاعات و بازخورد در طول فرآیند توسعه بسیار مفید هستند. در حالی که آزمایش مفهومی سنتی باید با محدودیت‌های مقیاس‌پذیری و فقدان آزمایش رابط خارجی در نظر گرفته شود، محدوده‌های سایبری انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند.

اثبات مفهومی که در محدوده سایبری آزمایش می شود به متخصصان امنیت و توسعه نرم افزار اجازه می دهد تا ایده های جدید قابل دوام را سریع و مقرون به صرفه شناسایی کنند. این ایده‌ها ممکن است از طریق اجرای مکرر فعال قبل از سرمایه‌گذاری منابع ارزشمند در فرآیند نمونه‌سازی، طراحی و بهبود یابند. محدوده‌های سایبری شبکه‌های ایزوله‌ای را برای ریسک‌های مفهومی فراهم می‌کنند تا قبل از اینکه کانال‌های واقعی را در معرض ناامنی‌های برنامه‌ای قرار دهند، خودشان را نشان دهند.

حفظ یکپارچگی سیستم

از آنجایی که محدوده‌های سایبری آنلاین بر روی پلت‌فرم‌هایی اجرا می‌شوند که کاملاً مستقل و جدا از سیستم‌های عامل معمولی و شبکه‌های داخلی برنامه‌ریزی شده‌اند، پیاده‌سازی و آزمایش در هر دو بخش عمومی و خصوصی امن (و کاملاً قانونی) هستند. اتصال آزمایشگاه‌های پیمانکاری با محدوده‌های سایبری کاملاً امکان‌پذیر است (صرف نظر از طبقه‌بندی کلی آنها)، زیرا سطوح امنیتی در معماری محدوده کاملاً توسط پوشش‌های حلقه بسته تقسیم می‌شوند.

ارائه اعتبارات آموزش حرفه ای مستمر

برخی از گواهی‌های امنیت سایبری مستلزم آن است که پرسنل شاغل به جمع‌آوری اعتبارات آموزش حرفه‌ای مستمر (CPE) ادامه دهند. بسیاری از فروشندگان محدوده سایبری، سازمان‌های شرکت‌کننده را قادر می‌سازند تا اعتبارات CPE را به کارکنانی که «شایستگی مداوم» را نشان می‌دهند، اعطا کنند و کاربرد بیشتری را به این روش آموزشی اضافه کنند.

سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین