از
حدود ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ( 1392 ) که اولین فروش سایت پارس
دیتالایف انجام شد تاکنون مشتریان متعددی نسبت به خرید انواع قالب از سایت
پارس دیتالایف اقدام کرده اند که البته لزومی به اعلام تعداد آن نیست ،
ولیکن برای ارضای کنجکاوی برخی دوستان ذکر میکنیم که تعداد دوستانی که ما
رو مورد لطف خود قرارداده اند ( و همینجا وظیفه خود میدانیم که صمیمانه از
آنها تشکر و قدردانی کنیم ) به اندازه ای بوده است که برای دلگرمی و تشویق
ما به ادامه پر نشاط تر این راه کافی باشد .
در این مدت افراد بسیار متفاوتی از نظر سن و جغرافیای سکونت ( حتی از کشورهای همسایه! ) و نوع موضوع سایت و ... از پارس دیتالایف خرید کردند که در جمع بندی رفتار ایشان نکاتی بود که ممکن است برای کاربران سایت و فعالین وب و علاقمندان به فروش جالب باشد و مورد تحلیل و استفاده قرار گیرد ، برخی از این نکات ذیلا" لیست شده است :
در این مدت افراد بسیار متفاوتی از نظر سن و جغرافیای سکونت ( حتی از کشورهای همسایه! ) و نوع موضوع سایت و ... از پارس دیتالایف خرید کردند که در جمع بندی رفتار ایشان نکاتی بود که ممکن است برای کاربران سایت و فعالین وب و علاقمندان به فروش جالب باشد و مورد تحلیل و استفاده قرار گیرد ، برخی از این نکات ذیلا" لیست شده است :
1 ـ حدود 30 درصد از کاربران علاقمند به خرید ، راهنمای خرید سایت را می خوانند .
2 ـ درصد بسیار ناچیزی از مشتریان بخش درباره ما را بازدید میکنند.
3 ـ درصد بالایی از خریداران به نظرات درج شده مطلب معرفی قالب و تعداد بازدید اهمیت میدهند .
4 ـ قیمت عنصر با اهمیتی است ولی وقتی مشتری قالبی را بپسندد و منطبق با نیاز خود بداند ، مشروط بر اینکه منصفانه نیز باشد مانعی برای خرید نیست .
5 ـ حدود بیست درصد از خریداران ضمن خرید سفارش تغییراتی بر روی قالب دارند .
6 ـ کمتر از 5 درصد خریداران درخواست پشتیبانی داشته اند .
7 ـ 98 درصد قالبهای فروخته شده هماکنون بر روی سایتهای فعال در حال استفاده است .
8 ـ هیچ تخفیف مناسبتی ( تخفیفهایی که مثلا به مناسبت اعیاد اعلام شده بود ) مورد استقبال واقع نشده است و حتی کاربرانی که در این ایام تماس گرفته اند روزهای بعد خرید کرده اند .
9 ـ علیرقم تاکید در راهنمای خرید 98 درصد خریداران بدون هرگونه هماهنگی قبلی اقدام به واریز وجه قالب می نمایند .
10 ـ عموما" کاربرانی که بیش از سه سوال میپرسند هیچگاه خرید نمی کنند!
11 ـ اغلب خریدها چند روز ابتدا و انتهای ماه و ایام واریز یارانه ها!! صورت میگیرد .
12 ـ اغلب خریدها ما بین ساعات 17 الی 20 انجام میشود .
* ـ اغلب خریدها ایام ابتدای هفته بوده است .
14 ـ کاربران استفاده از ایمیل را برای طرح سوالات به گفتگوی آنلاین ترجیح میدهند .
15 ـ کاربران استفاده از پیامک و تماس تلفنی را نسبت به ارتباط از طریق ایمیل و گفتگوی آنلاین ترجیح میدهند .
16 ـ در ارتباط و خرید 99 درصد کاربران بدون هرگونه مشکلی از نام واقعی خود استفاده کرده و آدرس سایت خود را درج میکنند .
17 ـ حدود 90 درصد خریداران در اولین اقدام پس از نصب قالب ، کپی رایت قالب را تغییر داده و یا حذف میکنند!
18 ـ طبق تماسهایی که صورت میگیرد یکی از مهمترین نیازهای کاربران دیتالایف و تی دیتالایف ماژول و پلاگینهای اختصاصی و کاربردی است که متاسفانه در این زمینه تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته و قادر به معرفی هیچ برنامه نویسی نیز به آنها نبوده ایم .
....
ممکن است مواردی نیز فراموش شده باشد که به تدریج به همین مطلب اضافه خواهد شد .
2 ـ درصد بسیار ناچیزی از مشتریان بخش درباره ما را بازدید میکنند.
3 ـ درصد بالایی از خریداران به نظرات درج شده مطلب معرفی قالب و تعداد بازدید اهمیت میدهند .
4 ـ قیمت عنصر با اهمیتی است ولی وقتی مشتری قالبی را بپسندد و منطبق با نیاز خود بداند ، مشروط بر اینکه منصفانه نیز باشد مانعی برای خرید نیست .
5 ـ حدود بیست درصد از خریداران ضمن خرید سفارش تغییراتی بر روی قالب دارند .
6 ـ کمتر از 5 درصد خریداران درخواست پشتیبانی داشته اند .
7 ـ 98 درصد قالبهای فروخته شده هماکنون بر روی سایتهای فعال در حال استفاده است .
8 ـ هیچ تخفیف مناسبتی ( تخفیفهایی که مثلا به مناسبت اعیاد اعلام شده بود ) مورد استقبال واقع نشده است و حتی کاربرانی که در این ایام تماس گرفته اند روزهای بعد خرید کرده اند .
9 ـ علیرقم تاکید در راهنمای خرید 98 درصد خریداران بدون هرگونه هماهنگی قبلی اقدام به واریز وجه قالب می نمایند .
10 ـ عموما" کاربرانی که بیش از سه سوال میپرسند هیچگاه خرید نمی کنند!
11 ـ اغلب خریدها چند روز ابتدا و انتهای ماه و ایام واریز یارانه ها!! صورت میگیرد .
12 ـ اغلب خریدها ما بین ساعات 17 الی 20 انجام میشود .
* ـ اغلب خریدها ایام ابتدای هفته بوده است .
14 ـ کاربران استفاده از ایمیل را برای طرح سوالات به گفتگوی آنلاین ترجیح میدهند .
15 ـ کاربران استفاده از پیامک و تماس تلفنی را نسبت به ارتباط از طریق ایمیل و گفتگوی آنلاین ترجیح میدهند .
16 ـ در ارتباط و خرید 99 درصد کاربران بدون هرگونه مشکلی از نام واقعی خود استفاده کرده و آدرس سایت خود را درج میکنند .
17 ـ حدود 90 درصد خریداران در اولین اقدام پس از نصب قالب ، کپی رایت قالب را تغییر داده و یا حذف میکنند!
18 ـ طبق تماسهایی که صورت میگیرد یکی از مهمترین نیازهای کاربران دیتالایف و تی دیتالایف ماژول و پلاگینهای اختصاصی و کاربردی است که متاسفانه در این زمینه تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته و قادر به معرفی هیچ برنامه نویسی نیز به آنها نبوده ایم .
....
ممکن است مواردی نیز فراموش شده باشد که به تدریج به همین مطلب اضافه خواهد شد .