۲۵% تخفیف   ( سال نو مبارک سال نو مبارک )     کد تخفیف: راهنمای استفاده

رازهای موفقیت وب سایت شرکت ویرجین

ParsDLE
0
  • 42

طراحی وب سایت

ویرجین نام یک گروه از شرکتهای معروف و بزرگ دنیاست که موسس آن فردی بنام ریچارد برانسون است. وی با نام کامل سِر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون ( به انگلیسی: Sir Richard Charles Nicholas Branson )‏ ( متولد 18 ژوئیه 1950) یک کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است. او رئیس و بنیانگذار گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را از آن خود کرده است. نخستین سرمایه گذاری برانسون در 16 سالگی در یک مجله به نام دانش آموز ( Student ) بود. برپایهٔ فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجلهٔ فوربز در سال 2012، برانسون چهارمین شهروند ثروتمند بریتانیایی بوده است، برآورد شده است که در سال 2012 ثروت او 4.6 میلیارد دلار بوده است.
 
این مقدمه از آن رو بود که با ریچارد برانسون و میزان موفقیت وی آشنا شوید تا بعد به معرفی سایت ویرجین و بررسی آن بپردازیم.
وب سایت گروه شرکتهای ویرجین با آدرس www.virgin.com که دروازه آنلاین این گروه تجاری است یکی از سایتهای بزرگ و مطرح و پردرآمد دنیا می‌باشد که این موفقیت و فروش بالا را مدیون عواملی است که ذیلا" تشریح می‌گردد:
 
برندینگ قوی و ماندگاری در خاطر مشتری
در وب سایت ویرجین برندینگ در همه جای سایت خود را نشان می دهد. عنوان "ویرجین" با فونتی خاص و منحصر به فرد طراحی شده است. رنگ بندی بسیار مناسب انتخاب شده و در بخشهای مختلف سایت بخوبی بکار گرفته شده است، تمام اینها برند ویرجین را در ذهن مشتری تداعی می‌کند و ماندگار می‌شود.
زمانی که سایت به آسانی قابل گشتن و مطالعه باشد این احتمال را افزایش می دهد که مراجعه کننده زمان بیشتری در آن صرف کند. از طرف دیگر یک وب سایت با برندینگ ضعیف و رنگ های نامناسب حتی می تواند چشمان مخاطب را اذیت و او را در مطالعه وب سایت دچار مشکل کرده و در نتیجه باعث شود که مخاطب سایت را ترک کند.
اگر می خواهید که بازدیدکنندگان شما را به خاطر بسپارند از رنگهایی مناسب و یکسان برای لوگو و برند مجموعه خود استفاده کنید تا مخاطبان برند شما را به آسانی بشناسند.
 
نقش محتوای قوی و ارزشمند و تعداد آن
بر طبق نتایج یک مطالعه علمی، شرکت ها و افرادی که ماهانه 16 پست یا بیشتر در وب سایت خود منتشر می‌کنند بیش از 4 برابر نسبت به کسانی که بین 0 تا 4 پست در ماه منتشر می‌کنند مشتری جذب می کنند.
پس با انتشار محتوای بیشتر می توانید تعداد مشتریان خود را حتی از چهار برابر هم بیشتر کنید و این رشد معناداری را در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.
البته لازم است یادآوری کنیم که لزوما" ممکن است سایت شما یک سایت فروشگاهی با فروش آنلاین نباشد و مانند بسیاری از سایتهای دیگر مرجعی آنلاین برای معرفی کالا و خدمات بوده و بازدید از سایت منجر به خرید بعدی گردد، به هر حال انتشار منظم و با تعداد ذکر شده امکان دیده شدن سایت و مراجعه کاربران را بالا می‌برد که نتیحه نهایی بازدید کننده بیشتر و شانس بالاتر برای کسب درآمد و فروش بیشتر است.
در آنالیز سایت ویرجین به شکلی واضح می‌بینیم که این مجموعه در تولید محتوا به شدت قدرتمند است. به نظر می رسد برانسون این گفته بیل گیتس را به یاد دارد: "محتوا، پادشاه است."
 
نتیجه :
1 ـ برندینگ علمی جهانی است که در سالهای اخیر علاوه بر تجارت در دنیای آنلاین نیز شناخته شده و با عنوان برندینگ اینترنتی از آن یاد می‌گردد. رعایت اصول برندینگ منجر به خلق سایتهایی بزرگ و قدرتمند و ماندگار می‌شود و از اصول اولیه و واضحی چون داشتن لوگوی اختصاصی و رنگ سازمانی ، قالب اختصاصی و ... شروع شده و شامل نکات فراوان و ریز و درشت دیگری است که رعایت آنها برند و هویت یک مجموعه یا سایت را شکل می‌دهد.
بنابراین اگر میخواهید سایتی قوی و بزرگ داشته باشید باید از ابتدا و طراحی سایت بصورت برندی حرکت یا در اگر در میانه راه هستید سایت خود را مجددا بررسی و آن را اصلاح کنید.
 
2 ـ همواره در حال تولید محتوی قوی، غیر کپی و ارزشمند باشید. در نظر اول این مورد کمی سخت بنظر می‌رسد و گاهی مشاهده می‌شود صرفا" تعداد مدنظر قرار گرفته و به انتشار مطالب بی ارزش و کم ارزش منجر شده است. در حالیکه هر زمینه فعالیتی دارای عمقی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود، بطور مثال ( موردی که داشته ایم ) یک شرکت تولید کننده تشک خواب حتما لازم نیست فقط به معرفی محصولات خود بپردازد، بله می‌تواند در بخش وبلاگ سایت مطالب مفید مرتبطی منتشر کند که برای مشتری تشک جذاب باشد، مانند تاثیر تشکهای سنتی و خوابیدن در وضعیت نامناسب در ایجاد کمردرد!
سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید؟
برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
پاسخگو هستیم
پشتیبانی آنلاین